Botó que mostra/amaga menú lateral
Llibre d'estil
Versió per imprimir
2.2. Criteris generals per a la documentació pròpia del procediment administratiu comú (informes, dictàmens, resolucions, decrets, notificacions, etc.)
Estil general
  • 1. L’estil que es fa servir en la redacció de documents administratius és formal però sense encarcarament.

    La prioritat és que el text sigui clar i fàcil d’entendre. S’ha de tenir sempre present que ens adrecem a persones amb nivells de formació molt diversos i que el nostre missatge l’ha de poder entendre qualsevol destinatari de manera inequívoca. També podeu consultar la Guia de llenguatge planer de la Generalitat de Catalunya.

    • Vista la sol·licitud d’ajut per pagar les activitats de lleure...
    • Vista la sol·licitud per minorar el cost de les activitats de lleure...
    • NOTIFICAR aquesta resolució a la persona interessada, a la Intervenció de Fons i a la Tresoreria de l’Ajuntament perquè es faci efectiu el pagament de la subvenció sol·licitada.
    • NOTIFICAR la present resolució de pagament de la subvenció a la persona interessada, a la Intervenció de Fons i a la Tresoreria de l’Ajuntament per la seva efectivitat.

    2. Un altre tret característic és que l’estil que s’hi fa servir és bastant neutre: no hi ha marge per a l’originalitat i tots els documents de l’Ajuntament han de ser molt semblants, sigui qui sigui el treballador que els escriu. Per això es tendeix a fer ús de models de documents estandarditzats i a seguir-los amb les adaptacions que calgui en cada cas.

    3. Sempre que es pot es busca la brevetat i la concisió, que, en general, afavoreixen la comprensió del missatge, sense caure en un esquematisme excessiu.

    • RESOLC
      APROVAR aquesta prestació econòmica:
      Beneficiari: xxxx
      Finalitat: cobrir despeses per a aliments
      del període novembre-desembre del 2022
      Forma de pagament: l’import es carregarà a la targeta
      bancària
    • RESOLC
      APROVAR l’atorgament d’una prestació econòmica en els
      següents termes:
      Beneficiari: xxxx
      Finalitat: cobrir despeses aliments
      novembre-desembre 22
      Forma de pagament: carregar targeta

    4. Com es veu a l’exemple anterior, en aquesta mena de documents és habitual destacar amb majúscules les paraules clau (RESOLC, APROVAR, NOTIFICAR...), però convé evitar l’ús de majúscules innecessàries en expressions que no són noms propis.

    • Vist l’expedient 2022/XXXX, instruït d’acord amb les bases reguladores per a l’atorgament de subvencions...
    • Vist l’expedient 2022/XXXX, instruït d’acord amb les Bases Reguladores per a l’atorgament de subvencions...
Diputació de Barcelona
^